پیشگیری از بی‌خوابی با خوردن تخمه کدو

غفاریغفاری
f8eb9c9f43f175de0041ff44a9850d0d - پیشگیری از بی‌خوابی با خوردن تخمه كدو

به گفته یک متخصص تغذیه، تخمه کدو و تخم کتان به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگاـ۳ در پیشگیری از بی‌خوابی بسیار موثر هستند.مرتضی صفوی در گفتگو با فارس با بیان این‌که کمبود آهن در بدن می‌تواند یکی از علل عمده کم خوابی باشد، افزود: مصرف مواد غذایی غنی از آهن مانند گوشت قرمز، پسته، بادام و سبزی‌های برگ سبز تیره و جگر برای پیشگیری از کم‌خوابی موثر است.

وی با اشاره به این‌که گوشت و شیر کم‌چرب نیز حاوی مقدار کافی ویتامین ب ۶ هستند، افزود: انواع ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون و ساردین و همچنین تخمه کدو و تخم کتان نیز به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا ۳ برای پیشگیری از بی‌خوابی بسیار موثر است.

به گفته این متخصص تغذیه، تخمه آفتابگردان و کنجد نیز دارای اسیدهای چرب امگا ـ۶ است و این نوع اسید چرب نقش عمده‌ای در سنتز مواد شیمیایی در مغز دارند.

 

مطالب مشابه:

دسته بندی سلامت
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − نه =

سوالی دارید؟ بیا صحبت کنیم :)
از طریق واتساپ در خدمتیم!
سلام! برای شروع گفتگو در واتساپ یکی از پرسنل را انتخاب کنید
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت