غذاهای ضد پیری

غذاهایی برای پیر نشدن:

آخرین دانش بشری در حمایت از یک رژیم غذایی مناسب ضد پیری و اتخاب شیوه ی زندگی سالم است این شیوه کمک می کند تا شما جذاب و سالم و مستقل به نظر برسید.

رژیم غذایی ضد پیری پوست شما با تغذیه سالم و مصرف ویتامین ها و پروتئین ها  و سبزیجات برگ سبز(منابع غنی از ویتامین A   ،ویتامینc  ،کلسیم،آهن ،اسید فولیک )بدست می آید.

میوه ها مانند پرتغال و لیمو و غیره حاوی مواد فیتو شیمیکال،و غنی از آب ،فیبر و ویتامین c   است این فیتوشیمی کال ها ( لیکوپتن )باعث افزایش طول عمر سلول ها و مصونیت در برابر بیماریها می شوند. میوه دارای یک عنصر برای جلوگیری از آلزایمر است.

سبزیجات مانند اسفناج ،کلم ،کاهو و …. می باشد که دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند. این مواد رادیکالهای آزاد را (موادشیمیایی مخرب سلول ها در بدن که در نتیجه تشدید کننده بیماری و پیری هستند )خنثی می کند و به روند ضد پیری کمک میکند.

آنتی اکسیدان های اصلی (ویتامین A  ، ویتامینC   ،بتا کاروتن ( یک پیش ساز ویتامین A   ) ،ویتامین    E  ،سلنیم ،روی و لیکوپتن  )می باشند ویتامین E   در روغن زیتون و کلزا وجود دارد. لکه های پیری وقتی ایجاد می شوند که رادیکال های آزاد ماده ای به نام لیپو فوشین تولید و این ماده به شکل لکه قهوای روی صورت و پشت دست ها تشکیل می شود. ا

 

غذا

 

ده غذای سرشار از آنتی اکسیدان:

۱-حداقل دو بار در هفته ما هی ( ماهی آزاد ،خال مخالی، ساردین، شاه ماهی و تن) به علت داشتن اسید های چرب امگا ۳ بخورید

از دست ندهید:
انواع داروهای لاغری

۲-چای سبز بنوشید زیرا به علت داشتن آنتی اکسیدان  ضد پیری مناسب است

۳- از غذاهای محتوی سویا و سیر استفاده کنید

۴– توت های تازه روی غذاهای تهیه شده از غلات

۵-قطعات خربزه یا طالبی دارای گوشت نارنجی رنگ

۶-توت فرنگی حائی آنتی اکسیدان است

۷-ماهی آزاد گریل شده روی پایه ای از برگ های سالاد فلفل سبز گوجه فرنگی انبه که روی آن پودر دانه کتان پاشیده شده با شد

۸-یک مشت هویج کوچک یا بادام

۹-اسفناج تفت داده شده در روغن زیتون همراه با سیر که سپس روی آن آبلیمو ریخته شده

۱۰- سالاد مخلوط با گوجه فرنگی کرفس ذرت شیرین و افزودن بروکلی به آن

 

مطالب مشابه:

به این پست امتیاز دهید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *