چگونه قبل عروسی لاغر شویم؟

لاغری قبل از عروسی؛ چگونه؟

همه عروس ها دوست دارند درجشن عروسی و مهمانی های مربوط به آن اندام  متناسبی داشته باشند. اگر جزو عروس هایی هستید که دوست دارید  اندام متناسب تری داشته باشید، این نکات غذایی را جدی بگیرید.

۱ – راز نان و برنج سفید
به گفته پژوهشگران افرادی که در وعده‌های غذایی برنج سفید یا نان سفید بیشتری می‌خورند، دور شکمشان هر سال ۱۰ میلی‌متر بیشتر می‌شود. پس برای پیشگیری از چاقی شکمی سراغ غلات سبوس‌دار بروید.

۲ – دشمنی ماستی
برخلاف باور عموم، چربی و پروتئین موجود در ماست نقش زیادی در لاغر شدن دارد. در عین حال افراد بزرگسالی که هر روز ۳ مرتبه ماست می‌خورند ۲۲ درصد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر از دیگران کاهش وزن ماندگار را تجربه می‌کنند.

۳ – تصاویر خوشمزه
پژوهشگران بر این باورند نگاه کردن به تصاویر غذاهای چرب و پرکالری موجود در مجله‌ها و کتاب‌های آشپزی باعث تحریک قسمت‌های کنترل اشتها در مغز شده و ولع ما به خوردن غذاهای شیرین و خوشمزه را افزایش می‌دهند. پس اگر به فکر لاغر شدن هستید، دور این خواندنی‌های خوشمزه را خط بکشید.

۴ – لاغری فلفلی
اضافه کردن فلفل تند به غذا  سرعت سوزاندن کالری‌ها را افزایش می‌دهد. علاوه بر این مصرف فلفل باعث کاهش اشتها می‌شود.

۵ – بشقاب را دست‌کم نگیرید
آیا می‌دانستید رنگ بشقاب هم روی حجم غذا خوردنمان تأثیر می‌گذارد؟
به گفته پژوهشگران افرادی که در وعده‌های غذایی برنج سفید یا نان سفید بیشتری می‌خورند، دور شکمشان هر سال ۱۰ میلی‌متر بیشتر می‌شود
متخصصان تغذیه می‌گویند وقتی رنگ بشقاب با رنگ غذای داخل آن شباهت داشته باشد، به طور ناخودآگاه میزان غذا خوردن فرد بیشتر می‌شود. برعکس، اگر شما غذایی مانند اسپاگتی قرمزرنگ را در بشقاب سبز یا زرد بخورید، حجم غذا بیشتر نشان داده می‌شود، در نتیجه چشم شما زودتر سیر می‌شود و دست از غذا خوردن می‌کشید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:
غذاهای نفخ زا را بشناسید

۶ – لطفا بجوید
جویدن بیشتر غذا باعث می‌شود سریع‌تر احساس سیری کنید؛ چراکه به همان اندازه زبان سیگنال‌های سیری بیشتری را به مغز می‌فرستد و بدن را به ترشح مایعات گوارشی وادار می‌کند و به این ترتیب جلوی ورود کالری‌های اضافه به بدن را می‌گیرد.

رازهای ورزشی کاهش وزن
اگر می‌خواهید خیلی زود لاغر شوید، دور تنها ورزش کردن را خط بکشید. زمانی که شما به تنهایی ورزش می‌کنید، در مدت کوتاهی از ادامه برنامه‌های ورزشی‌تان منصرف می‌شوید. در این صورت یا آن را رها می‌کنید یا حرکات ورزشی را به درستی انجام نمی‌دهید اما در عوض انجام ورزش‌های گروهی باعث تقویت انگیزه و ترشح مقدار زیادی از هورمون‌های نشاط‌ آور در مغز میشود و تمایل شما را به انجام کامل حرکات ورزشی افزایش می‌دهد. در این بین فراموش نکنید موسیقی کلید اصلی ایجاد انگیزه هنگام ورزش کردن است. گوش دادن به آهنگ‌های ریتمیک و پرانرژی نه‌تنها توجه شما را از خستگی حین ورزش کردن دور می‌کند بلکه می‌تواند کارایی بدن را حین ورزش کردن تا ۱۵درصد افزایش دهد.

نکته :
از ۳۰ سالگی به بعد ما به ازای هر سال افزایش سن ۹۰ گرم از وزن ماهیچه‌های خود را از دست می‌دهیم اما با انجام حرکات ورزشی به‌‌خصوص کار با وزنه‌ هم می‌توانیم از بروز این اتفاق پیشگیری کنیم و هم جلوی اضافه وزن ناشی از بالا رفتن سن را به‌ویژه در دوران میانسالی بگیریم.

 

عروس لاغری رژیم

 

مطالب مشابه:

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:
چرا رژیمم رو شکستم!
به این پست امتیاز دهید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایل به شرکت در بحث هستید؟
در صورت تمایل مشارکت کنید!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *